Anna

PREMIND®s første ambassadør

Mød Anna &
tag med på rejsen

Se hvordan du kan få mest ud af dine Premind produkter med Annas morgenrutine

Anna Bogdanova

"Hej, jeg hedder Anna, og jeg er træningsekspert med speciale i at lave trænings- og sundhedsstrategier, der holder på den lange bane.
Jeg glæder mig til at...."


Anna har netop lanceret sin online træningsklub ‘En Stærk Sag’.

I 2019 modtog hun Talent 100 anerkendelsen i Berlingske Business for sine onlineforløb, og i 2020 blev hun udnævnt til vicedirektør i Professional Standards Committee hos EuropeActive – en non-profit organisation, som sætterstandarder for hele sundheds- og fitnesssektoren i Europa.

Anna & PREMIND®Biotics

Se Anna fortælle lidt om hvorfor hun har valgt at indgå et samarbejde med Premind®Biotics.

PREMIND® produkterne

Q&A med Anna

Q: Har du altid trænet og været så stærk, som du er nu?

A: Ha ha, absolut ikke! Da jeg var teenager, hadede jeg at bevæge mig, og jeg var ikke god til sport. Men så opdagede jeg vægtløftning, og det kunne jeg finde ud af, så jeg begyndte at træne meget – alt for meget! Jeg fik samtidig et fedt job som projektleder, men sagde ja til alt for meget og endte faktisk med at gå helt ned med stress. Minkrop gik simpelthen fra at kunne styrkeløfte på næsten konkurrence niveau til pludselig at kunne ingenting.

--

Q: Hvordan kom du tilbage fra din oplevelse med stress?

A: For 13 år siden vidste man ikke ret meget om stress, så jeg videreuddannede mig selv inden for blandt andet stresscoaching, funktionel neurolog og personlig træning – og fandt ud af, at mange andre kvinder har haft samme oplevelse: de træner for hårdt, får smerter og går ned med stress, men bliver alligevel ved med at presse sig selv til at fortsætte. Lige siden har jeg arbejdet med at hjælpe kvinder med at findeden rette dosis træning til netop dem, så de får overskud, mere styrke og en bedre appetitregulering i stedet for at bryde kroppen ned. 

--

Q: Hvorfor er det så vigtigt, at kvinder dyrker styrketræning?

A: Min egen oplevelse medstress og de tusindvis af kvinder, jeg har haft i forløb, har vist mig, hvor mange kvinder der mangler muskler – vores vigtigste sundhedsopsparing! Mange kvinder tror, at de styrketræner, men desværre er det sådan, at de fleste føler, at de laver en hel masse, fordi de spinner eller løber i timevis, men de flytter sig ikke. I stedet får de ondt, dropper træningen eller går ned medstress, som jeg gjorde. Vores vigtigste våben mod muskeltab er rigtig styrke træning, hvor vi løfter tungt, men i kort tid, så det er mest muligt effektivt uden at være udmattende. Og det er muskler, der skal til, hvis vi vil leve livet i i tredje, fjerde eller femte gear frem for at træde vande i første gear. 

--

Q: Hvorfor har du skabt ‘En Stærk Sag’?

A: Jeg har bygget min virksomhed op over onlinetræning, fordi jeg blev irriteret over, at det var svært at skabe varige resultater med den klassiske ’vi træner sammenfysisk tre gange om ugen’. Det er vigtigt, at man oplever at få en grad af selvmestring – ’jeg kan godt selv’ – når man styrketræner, eller ja, i de fleste områder af livet. Den mestring opnår man ikke i optimal grad, når man bare dukker op til træning og gør, som træneren siger. Der sker en anden formfor læring, når man er nødt til selv at initiere sin egen træningsrutine, forholde sig til hvordan man løser en specifik opgave med kroppen, hvordan det mærkes, og hvornår man pludselig kan noget, som man ikke kunne før.

--

Q: Hvad driver dig i forhold til at ændre kvinders tankegang og tilgang til træning?

A: Min egen baggrund med stress og de tusindvis af kvinder, jeg har haft igennem forløb, har vist mig, hvor mange kvinder der mangler muskler. De kører i første gear gennem livet og træder vande, uden at vide, hvor meget mere de egentlig ville kunne i anden, tredje, fjerde eller femte gear. Men det kræver muskler, og derfor er det min mission at lære kvinder, hvad styrke er. Desværre træner de fleste kvinder på en måde, hvor de føler, at de laver en masse og giver sig virkelig meget, fordi de spinner eller løber i timevis hver uge, men de flytter sig ikke rigtigt. Det er jo vanvittigt, at vi har en tilgang til kvindesundhed, som er, at vi skal være mindre, være på kur og havelange, slanke muskler, men helst ikke for meget. Vi ødsler dermed vores vigtigste sundhedsopsparing – muskelmassen – væk i vores forsøg på at holde den slanke linje med metoder, som ikke er bæredygtige. Muskelmassen er alfa og omega for alt lige fra vores forbrænding til blodsukkerregulering, sygdoms bekæmpelse, energi, velvære og form.

Undersøgelser viser, at vi allerede omkring de 30 år begynder at miste muskelmasse – det kaldes sarkopeni eller muskeltab – og så tager det virkelig fart fra 60’erne og op. Men vores stillesiddende livsstil gør faktisk, det er begyndt at ske tidligere og tidligere, og der er kun én ting, der kan hjælpe. Her er fysisk aktivitet ikkelige så effektivt for kvinder som for mænd, fordi den typiske kvindetræning er lavintens, forsigtig og feminin. Der skal ret intens træning til for, at det kan forebygge muskeltab – vi skal træne tungt og løfte tungt, men ikke i særligt lang tid ad gangen, og ikke til udmattelse. Endnu værre er det kalorieunderskud, som de fleste kvinder kronisk stræber efter for at tabe sig, men hvis man spiser for lidt og har en lav forbrænding, har man større sandsynlighed for at udvikle det muskeltab, som kan føre til øget fedt på maven, inflammation og diverse livsstilssygdomme.

Annas morgenrutine med FOKUS

Prøver du nogen gang at miste FOKUS i løbet af dagen?Anna har lavet en morgenrutine der sætter gang i dig næsten lige som et espressoshot, ville gøre.

Sammen med FOKUS og nogle fysiske øvelser, giver hun dig et redskab til at håndtere dagens udfordringer.

Anna har lavet et dedikeret program, som du kan få adgang til i hendes univers med en fordelspris som PREMIND abonnementskunde.

BESØG ANNA

Annas morgenrutine med RO

KOMMER SNART!

Annas morgenrutine med IMMUN

KOMMER SNART!

Annas morgenrutine med DRØM

KOMMER SNART

Annas morgenrutine med MÆT

KOMMER SNART

Q&A med Anna

Q: Har du altid trænet og været så stærk, som du er nu?

A: Ha ha, absolut ikke! Da jeg var teenager, hadede jeg at bevæge mig, og jeg var ikke god til sport. Men så opdagede jeg vægtløftning, og det kunne jeg finde ud af, så jeg begyndte at træne meget – alt for meget! Jeg fik samtidig et fedt job som projektleder, men sagde ja til alt for meget og endte faktisk med at gå helt ned med stress. Minkrop gik simpelthen fra at kunne styrkeløfte på næsten konkurrence niveau til pludselig at kunne ingenting.

--

Q: Hvordan kom du tilbage fra din oplevelse med stress?

A: For 13 år siden vidste man ikke ret meget om stress, så jeg videreuddannede mig selv inden for blandt andet stresscoaching, funktionel neurolog og personlig træning – og fandt ud af, at mange andre kvinder har haft samme oplevelse: de træner for hårdt, får smerter og går ned med stress, men bliver alligevel ved med at presse sig selv til at fortsætte. Lige siden har jeg arbejdet med at hjælpe kvinder med at findeden rette dosis træning til netop dem, så de får overskud, mere styrke og en bedre appetitregulering i stedet for at bryde kroppen ned. 

--

Q: Hvorfor er det så vigtigt, at kvinder dyrker styrketræning?

A: Min egen oplevelse medstress og de tusindvis af kvinder, jeg har haft i forløb, har vist mig, hvor mange kvinder der mangler muskler – vores vigtigste sundhedsopsparing! Mange kvinder tror, at de styrketræner, men desværre er det sådan, at de fleste føler, at de laver en hel masse, fordi de spinner eller løber i timevis, men de flytter sig ikke. I stedet får de ondt, dropper træningen eller går ned medstress, som jeg gjorde. Vores vigtigste våben mod muskeltab er rigtig styrke træning, hvor vi løfter tungt, men i kort tid, så det er mest muligt effektivt uden at være udmattende. Og det er muskler, der skal til, hvis vi vil leve livet i i tredje, fjerde eller femte gear frem for at træde vande i første gear. 

--

Q: Hvorfor har du skabt ‘En Stærk Sag’?

A: Jeg har bygget min virksomhed op over onlinetræning, fordi jeg blev irriteret over, at det var svært at skabe varige resultater med den klassiske ’vi træner sammenfysisk tre gange om ugen’. Det er vigtigt, at man oplever at få en grad af selvmestring – ’jeg kan godt selv’ – når man styrketræner, eller ja, i de fleste områder af livet. Den mestring opnår man ikke i optimal grad, når man bare dukker op til træning og gør, som træneren siger. Der sker en anden formfor læring, når man er nødt til selv at initiere sin egen træningsrutine, forholde sig til hvordan man løser en specifik opgave med kroppen, hvordan det mærkes, og hvornår man pludselig kan noget, som man ikke kunne før.

--

Q: Hvad driver dig i forhold til at ændre kvinders tankegang og tilgang til træning?

A: Min egen baggrund med stress og de tusindvis af kvinder, jeg har haft igennem forløb, har vist mig, hvor mange kvinder der mangler muskler. De kører i første gear gennem livet og træder vande, uden at vide, hvor meget mere de egentlig ville kunne i anden, tredje, fjerde eller femte gear. Men det kræver muskler, og derfor er det min mission at lære kvinder, hvad styrke er. Desværre træner de fleste kvinder på en måde, hvor de føler, at de laver en masse og giver sig virkelig meget, fordi de spinner eller løber i timevis hver uge, men de flytter sig ikke rigtigt. Det er jo vanvittigt, at vi har en tilgang til kvindesundhed, som er, at vi skal være mindre, være på kur og havelange, slanke muskler, men helst ikke for meget. Vi ødsler dermed vores vigtigste sundhedsopsparing – muskelmassen – væk i vores forsøg på at holde den slanke linje med metoder, som ikke er bæredygtige. Muskelmassen er alfa og omega for alt lige fra vores forbrænding til blodsukkerregulering, sygdoms bekæmpelse, energi, velvære og form.

Undersøgelser viser, at vi allerede omkring de 30 år begynder at miste muskelmasse – det kaldes sarkopeni eller muskeltab – og så tager det virkelig fart fra 60’erne og op. Men vores stillesiddende livsstil gør faktisk, det er begyndt at ske tidligere og tidligere, og der er kun én ting, der kan hjælpe. Her er fysisk aktivitet ikkelige så effektivt for kvinder som for mænd, fordi den typiske kvindetræning er lavintens, forsigtig og feminin. Der skal ret intens træning til for, at det kan forebygge muskeltab – vi skal træne tungt og løfte tungt, men ikke i særligt lang tid ad gangen, og ikke til udmattelse. Endnu værre er det kalorieunderskud, som de fleste kvinder kronisk stræber efter for at tabe sig, men hvis man spiser for lidt og har en lav forbrænding, har man større sandsynlighed for at udvikle det muskeltab, som kan føre til øget fedt på maven, inflammation og diverse livsstilssygdomme.

PREMIND®BIOTICS

Trust your gut

Hvad kigger du efter?