Anna FAQ– PREMIND®BIOTICS

Anna FAQ

Q&A med Anna

 

Q: Hvorfor er du gået ind i samarbejde med Premind®?

A: Vi har en fælles vision om forebyggelse af livsstilssygdomme og støtte til en sund aldring og et kognitivt velbefindende og velvære langt op i årene.

-

Q: Har du selv prøvet Premind®Biotics produkterne?

A: Jeg bruger især Premind®Biotics i perioder, hvor jeg har mindre overskud og kommer til at slække på de gode vaner. Når jeg tager FOKUS og RO kan jeg mærke en kæmpe forskel på min kognitive performance; jeg kan kapere og jonglere en mængde af input og ændringer, som tidligere ville have “sprunget” alle mine sikringer.

-

Q: Har du altid trænet og været så stærk, som du er nu?

A: Da jeg var teenager, hadede jeg al sport, for jeg var ikke god til det. Men så opdagede jeg vægtløftning, og det kunne jeg finde ud af, så jeg begyndte at træne meget – alt for meget! Jeg fik samtidig et fedt job som projektleder, men sagde ja til alt for meget og endte med at gå helt ned med stress.

-

Q: Hvordan kom du tilbage fra din oplevelse med stress?

A: Jeg videreuddannede mig selv i blandt andet stresscoaching, funktionel neurologi og personlig træning – og fandt ud af, at mange kvinder har samme oplevelse: de træner for hårdt, får smerter og går ned med stress, men bliver ved med at presse sig selv til at fortsætte.

-

Q: Hvorfor er det så vigtigt, at kvinder dyrker styrketræning?

A: Vores stillesiddende livsstil gør, at vi mister muskelmasse tidligere og tidligere i livet, og kun én ting kan hjælpe; styrketræning. Det skal være intens træning, hvor man løfter tungt, men kun i kort tid og ikke til udmattelse – det er dét jeg prøver at lære de kvinder, der træner på mine onlineforløb. Spinning, løb og tusinde gentagelser med en alt for let håndvægt, forebygger ikke muskeltab og tager ofte mere energi, end det giver.

-

Q: Hvorfor har du skabt En Stærk Sag?

A: Det er svært at skabe varige resultater med den klassiske ’vi træner sammen fysisk tre gange om ugen’. Det er vigtigt, at man oplever at få en grad af selvmestring, når man styrketræner, og det opnår man ikke i optimal grad, når man bare dukker op til træning og gør, som træneren siger.

-

Q: Hvad driver dig i forhold til at ændre kvinders tankegang og tilgang til træning?

A: Alt for mange kvinder kører i første gear gennem livet og træder vande – uden at vide hvor meget mere de egentlig ville kunne i et højere gear. Det er vanvittigt, at vores tilgang til kvindesundhed er, at vi skal være så tynde som muligt. Vi ødsler vores vigtigste sundhedsopsparing, muskelmassen, væk i vores forsøg på at holde den slanke linje med metoder, som ikke er bæredygtige.

Hvad kigger du efter?