Om PREMIND®Biotics– PREMIND®BIOTICS
GRATIS FRAGT PÅ ALLE ORDRER

Om PREMIND®

Vores mission

Vi er midt i en pandemi. Den har foregået i mange år efterhånden.
Vi snakker selvfølgelig om livsstilssygdomme. De fucker med vores helbred.
Så vi gør hvad vi altid gør. Behandler med medicin.
Når vi egentlig burde lede efter årsagen: måden vi lever på og hvad vi spiser.
For her er det sjove: det hele starter i tarmen. Lige fra hvad vi kommer i den.
Et liv uden stress starter i tarmen. En god nattesøvn starter i tarmen.
En fokuseret hverdag starter i tarmen.
Endda nogle af verdens mest forfærdelige sygdomme, starter i tarmen.
Dette er ikke en mavefornemmelse. Det er videnskab.
Så det viser sig at vi har kigget efter svarene, et helt forkert sted.
At vores tarm og hjerne er nøglen til globale sundhedsproblemer.
Det er vores tro. Og vi giver vores ord.
I PREMIND® vil vi arbejde på at hjælpe dig med at bygge en sund og naturlig tarm.
Ved brug af 100% naturlige og plantebaserede ingredienser.
Produceret på den mest bæredygtige måde.
Fordi at vi ved, at hvis du tager dig af din tarm, så tager den sig af dig.
Trust your gut.

 

Konceptet bag PREMIND®Biotics

PREMIND®BIOTICS blev i 2019 skabt ud fra behovet om at optimere mental velvære organisk. Ønsket var at skabe et tilskud uden kompromiser, hvor naturens unikke egenskaber er inddraget, og hvor der tages afsæt i den nyeste forskning for at effektivisere hvad naturen har skabt.  Valget om præbiotisk tilskud sikrer diversiteten i tarmfloraen, til gavn for det mentale klima, fordi det styrker og balancerer det indre økosystem.

Konceptet bag PREMIND®BIOTICS produkterne udspringer fra videnskab om hjerne-tarm-aksen. 

Med sundhedsvirksomheden Metaceutic® ApS i baggrunden, har vi skabt en serie af tilskud som bestræber sig på at revolutionere mental sundhed og velvære i samfundet. Udvikling af produkterne er baseret på mere end 1000 forskningsundersøgelser, publikationer, og kliniske studier om tarmsundhed og deres relation til immunforsvar og kognitiv funktion. Vores egen forskning viser at kombinationen af tre ingredienstyper, nemlig nootropics til hjernen, præbiotika til tarmenog nøglevitaminer til metabolismen, giver den bedste effekt.

I vores forskningslaboratorie i København har vi screenet over 100 forskellige sundhedsfremmende planter fra hele verden for at udvælge den mest effektive sammensætning til hvert produkt. I vores beskyttede (patent pending) udviklingsplatform har vi designet, testet og funktionelt valideret disse sammensætninger ved hjælp af avancerede videnskabelige metoder. Desuden sikrer vi den endelige kvalitetskontrol af vores produkter med anerkendte, farmaceutiske analysetjenester.

Vores produkter lanceres i plantebaseret kapselform, hvor kapselteknologien sikrer resistens over for mavesyre og at produkterne er smagsneutrale. Indkapslingen beskytter indholdet indtil det rammer det rette sted i fordøjelsen – nemlig nede i tarmen. 

Vores filosofi er, at naturen ved bedst, og derfor bruger vi ikke syntetiske kemikalier, men udelukkende naturlige ingredienser. Vi er stolte af at kunne levere produkter, der er plantebaserede, sikre, bæredygtige, vidensbaserede og funktionelt validerede.

 

Vores aftryk

Hos PREMIND®BIOTICS ønsker vi at gøre en forskel på bæredygtighedsagendaen. Vi påstår ikke, at vi er perfekte, men vi arbejder hele tiden på at optimere værdikæden, ud fra et hensyn om, at vi alle må bidrage til en bæredygtig planet. Derfor arbejder vi bl.a. med FNs 17 Verdensmål, som et værktøj til løbende at forbedre os.

Emballage
I vores branche er emballagespildet ufattelig stort. Hvert år smides der hundredetusinder af plastikpilleglas ud. Heldigvis benytter flere i dag emballage produceret i genanvendeligt materiale, men det er desværre ikke ensbetydende med, at det også bliver genanvendt.  

Vi har derfor valgt at gå helt andre veje. Dels har vi designet et – synes vi selv – superflot glas. Håbet er, at I vil se mulighederne i at genbruge glasset, f.eks. til krydderihylden, småmønter, børnenes perler og så selvfølgelig til at fylde nye kapsler i. Vi tilbyder nemlig også refill-poser med kapsler, så du ikke behøver købe et nyt glas. 

De fleste refill-produkter produceres i plast, men vores fremstilles af komposterbart materiale, så man kan sige, at de indgår i en fuldstændig cirkulær proces. I princippet kunne du grave refill-poserne ned i din have, og lade dem blive optaget som en del af naturens kredsløb.  

Refill-poserne er fremstillet i Kraftpapir, som er et 100% biologisk nedbrydeligt naturprodukt. Papiret er lavet af naturlige materialer. Pulpen er lavet af lange jomfrufibre af maritim fyr og bleges ikke for at sikre minimal kemisk behandling. 
Kraftpapir nedbrydes helt naturligt. Ligesom bladene fra træerne, nedbrydes kraftpapir naturligt inden for få uger og vender tilbage til sin oprindelige form af cellulosefibre, som fuldt ud kan assimileres i dets oprindelige naturlige miljø uden nogen negativ indvirkning på naturen eller menneskers sundhed. Refill-poserne indeholder også Polymælkesyre (PLA). PLA bruges som en naturlig erstatning for oliebaseret plast og polyesterprodukter.  PLA stammer fra planter og er også en vedvarende ressource. 

Tanken bag vores emballagepolitik er derfor dels at forlænge levetiden på emballagen, ved at kunderne genbruger glassene, dels at lade refillposerne indgå i et naturligt kredsløb. Når du køber vores refill-poser gør du både dig selv og miljøet en tjeneste.

Kemi i kosttilskud
Masser af medicin og kosttilskud er fyldt med kemi, konserverings- og tilsætningsstoffer. Det er som udgangspunkt ikke godt for din sundhed, men hvad de fleste ikke tænker over er, at det også er usundt for miljøet. Alle de dårlige stoffer og kemikalier, som din krop ikke optager, ryger nemlig videre ud i systemet, når du går på toilettet. Da de fleste danske vandværker ikke er konstrueret til at nedbryde kemikalier mm., ender de i sidste ende i naturen.   

For din og miljøets skyld anvender vi derfor kun ingredienser uden kunstige tilsætningsstoffer.

FN’s 17 verdensmål

Du kender sikkert FN’s 17 Verdensmål for en bæredygtig udvikling. Verdensmålene blev vedtaget af verdens regeringsledere i 2015 og satte ambitiøse mål for social og miljømæssige mål frem mod først og fremmest 2030. 

Verdensmålene er ikke bare noget regeringerne skal leve op til, det er et ansvar vi alle må tage på os, du og jeg, men også virksomhederne har et kæmpe ansvar. Derfor har vi valgt at bruge verdensmålene som et strategisk værktøj, der har en reel indflydelse på vores beslutningsprocesser.

Mål 3:
Sundhed og trivsel Sundhed og trivsel ligger helt naturligt for os og er derfor også et oplagt mål at arbejde med. Helt konkret kigger vi meget på de råvarer vi benytter og i den forbindelse er målet også en guideline og en påmindelse når vi kigger på nye ingredienser og hvordan de produceres. Da flere af vores ingredienser kommer fra bl.a. Asien, en verdensfordel hvor arbejdsforhold ikke nødvendigvis har samme standard som i Danmark, kan sundhed og trivsel f.eks. også vedrøre de lokales forhold, og at man har dem i tankerne, når man vælger leverandør. 

Mål 12:
Ansvarligt forbrug og produktion Dette fokusområde har vi brugt og bruger mange kræfter på. F.eks. er hele vores politik omkring bæredygtig emballage, centreret omkring netop ansvarligt forbrug og produktion. Et naturligt fokus kan også være at stille endnu større krav til selve fremstillingen, kan man f.eks. spare på energi med deraf lave CO2-udledning og kan man reducere vandforbruget. Dette er netop grunden til at vores abonnementsordning kun forsendes hver 3. måned, så vi kan spare på transportudledning og miljøbelastning heraf.

Mål 17:
Partnerskaber for handling Partnerskaber kan være mange ting. Det kan f.eks. være organisationer der kigger på arbejdsforhold i de lande vi får ingredienser fra, det kan også være forskere vi arbejdere med eller designere der kan gøres vores emballage endnu mere bæredygtig. Det kunne også være de influencers vi benytter til at promovere vores produkter. Partnerskaber for handling er først og fremmest at vi vælger samarbejdspartnere, som deler de samme værdier som os i forhold til bæredygtighedsagendaen.

Hvad kigger du efter?